Fortsatt nöjda hyresgäster
Bolaget gör en kundundersökning varje år. Varannan hyresgäst hos Gårdstensbostäder får ett frågeformulär som de erbjuds fylla i, vilket många boende gör. Från och med hösten 2013 har en så kallad AktivBo-undersökning gjorts där vi mäter service, produkt, profil och attraktivitet i bostadsområdet. Gårdstensborna ger oss genomgående mycket bra betyg vad gäller både service och produkt.
Nedan följer resultatet på Serviceindex där följande delar ingår: Ta kunden på allvar, Trygghet, Rent & Snyggt samt Hjälp när det behövs. Samtliga fyra delar väger lika mycket i det samlade Serviceindexet.

Serviceindex 2024 i jämförelse med andra liknande områden i Sverige.

Serviceindex 2023 i jämförelse med andra liknande områden i Sverige.



Serviceindex 2022 i jämförelse med andra liknande områden i Sverige.
Serviceindex 2021 i jämförelse med andra liknande områden i Sverige.
Serviceindex 2020 i jämförelse med andra liknande områden i Sverige.

Serviceindex 2019 i jämförelse med övriga bolag inom Framtidenkoncernen vilket hade 78,2 % i snitt.

Serviceindex 2018 jämfört med övriga särskilt utsatta områden i Sverige

Serviceindex 2017
Serviceindex 2016

Serviceindex 2014

Serviceindex 2013
Den tjocka pilen visar Gårdstensbostäders resultat och den streckade linjen visar samtliga bostadsföretag i Sverige.